www.zajezierze.fora.pl

Wszystko o Zajezierzu

Forum www.zajezierze.fora.pl Strona Główna -> Przeszłość Zajezierza -> Most kolejowy w różnych czasach
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Most kolejowy w różnych czasach
PostWysłany: Pią 12:26, 14 Sie 2009
Kejti
Admin

 
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zajezierze















Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Most drogowy i kolejowy
PostWysłany: Pon 22:24, 17 Sie 2009
Kejti
Admin

 
Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zajezierze





Most drogowy i kolejowy widziany od góry (z lotu ptaka)



Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
Bardzo podoba mi sie
PostWysłany: Wto 16:57, 08 Wrz 2009
otomozazza
Sportowy Admin

 
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zajezierze





Bardzo podoba mi się w tych zdjęciach realistycznych nasza Wisła piękny kraj obraz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Most kolejowy-info.
PostWysłany: Śro 23:36, 26 Maj 2010
qwitek
Zastepca Admina

 
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 67
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź





.

rok zakończenia budowy 1947
lokalizacja Dęblin
projektant Aleksander Pstrokoński
generalny wykonawca K. Rudzki i S-ka, kier. Florian Kowalewski; 1947 — Społeczne Przedsiębiorstwo Budowlane Warszawa, kier. Bolesław Liberadzki
parametry długość: 447,50 m; szerokość: 10,40 m
źródło "Mosty na Wiśle. Od źródeł do Bałtyku" wyd. QAX Manufaktura Artystyczna, 2007 r.

Zlokalizowany w ciągu linii kolejowej 26 Łuków—Radom.
Historia:
1885 – budowa kolejowego mostu o konstrukcji kratowej i stałej wysokości, rozpiętość przęseł 5 x 88,00 m
1915 – wysadzony przez wojska rosyjskie
1916 – odbudowa przez wojska austriackie
1929 – budowa nowej konstrukcji, kratownice paraboliczne
1939 – wysadzony przez wojska polskie
1940 – odbudowany przez wojska niemieckie
1944 – wysadzony przez wojska niemieckie
1947 – odbudowany.
Konstrukcja: kratownica paraboliczna z jazdą dołem, dwutorowy; stare podpory na ścianach szczelinowych, na kesonach


.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


zdjęcie mostu z roku 1939 i aktualne

.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez qwitek dnia Pon 22:41, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 7 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:32, 22 Gru 2012
TicTac
Zastepca Admina

 
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin





Ciekawy, kolorowy film: "Kazimierz nad Wisłą, Puławy i Dęblin 1940 rok"


http://www.youtube.com/watch?v=plYVV6YQXQI

Most na zdjęciu to "Weichselbrücke bei Deblin"

Inny link do dłuższej wersji tego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=MiRA9kdP6D8

Niemiecka jednostka to "RAD - Reichsarbeitsdeinst"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TicTac dnia Sob 22:40, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Most kolejowy w różnych czasach
Forum www.zajezierze.fora.pl Strona Główna -> Przeszłość Zajezierza
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin